informace o ubytování

login:
kód:

Túry, výlety, aktivity v Peci pod Sněžkou

Modrý důl, v pozadí Sněžka...

Chalupa v Modrém dole, v pozadí Studniční hora...

Modrý důl a východní Krkonoše z Luční hory ...

a pohled z druhé strany...

Modrý důl - mapa...

Modrý důl

Délka trasy: 3 hodiny Pec pod Sněžkou - Modrý důl - Richterovy boudy - Pec pod Sněžkou

Půjdeme přes Pec směrem ke Sněžce kolem Hospody Na Peci, Hořce, Krokusu… a malé přehrady, kde si můžete s dětmi zaházet kamínkyJ. Kousek dál je vlevo odbočka na Milíře a dál do Modrého dolu, ale buďte trpěliví a věřte, že cesta kudy vás povedeme bude stát za to :-).

Takže pokračujeme po silnici až k Lesovně, kde dál půjdeme po modré směrem do Obřího dolu. Cesta vede kolem Expozice KRNAPu , která stojí za zastavení, hlavně dětem se tam bude zaručeně líbit. Tak a čeká nás pohodová cestička kolem chaloupek, řeky Úpy, jejího soutoku s Modrým potokem, lesem, kolem Boudy v Obřím dole a za ní rozcestí, kde se dál vydáme po žluté přes most směr Modrý důl asi 1,5 km. Projdeme se po dřevěném chodníku přes malou mokřinu,menší stoupání lesem a za chvíli se před námi otevře malebný Modrý důl…doporučujeme se tu na chvíli zastavit a pokochat. Je to kouzelné tiché místo pod masivem Luční a Studniční hory.

Pokračujeme k rozcestníku (ke kterému bychom došli i od odbočky u přehrady) a dál už se vydáme vzhůru po červené „Železné stezce“. Jak budeme stoupat nahoru čeká vás čím dál krásnější pohled shora na Modrý důl, Luční, Studničnou a Sněžku... prostě nádhera ... a navíc všude kolem moře borůvek. V pohodě dojdete k Richterovým boudám a pak už jen pořád dolů a dolů po nově zrekonstruované silnici po zelené přes Velkou pláň až do Pece.

Pokud si chcete závěr trochu zpříjemnit a vyhnout se klesání po silnici odbočte po cestě na červenou. Bude to sice hodně prudce dolů ale pak vás čeká odměna v podobě procházky nádherným údolím Zeleného potoka. Celá túra má asi 10 km.